30 Aralık 2012 Pazar

Evimin Kapı Süsü de Hazır

Bildiğiniz gibi bu kutular kapıya ekmek ve gazete bırakılsın diye konuluyor. Ama ben kutuyu gerçek amacının dışında sadece süs olarak kullanmayı düşünerek yaptım=) Önce fuşya pembe boyamıştım bu ahşabı, ama sonra annem ''Herşey pembe, herşey pembe, kapıda olmaz öyle, çok cart olur.'' diyince ben de pembenin üzerine krem rengi boyamaya karar verdim. Üzerine de internetten bulduğum dekupaj resmini uygulamaya karar verdim. Aynı resimden kutunun ölçüsüne uyacak şekilde iki adet çıktı aldım. Birinci resmi ahşabın şekline uygun kesip, tutkalla kutunun önüne yapıştırdım. İkinci resimden de sadece gülü kestim. Bir yandan da seramik hamurunu merdaneyle istediğim kalınlıkta açtım. Gülü de seramik hamurunun üzerine koydum merdane yardımıyla hafif yapışmasını sağladım. Sonra ince maket bıçağı tarzı birşey (adını bilemiyorum tam) yardımıyla kağıdın çevresinden hamuru da kestim. Hamurun ıslaklığıyla kağıt biraz yumuşuyor, çabuk yırtılabiliyor, dikkatli olmak lazım. Sonra yine tutkalla kutudaki resmin üzerine tam gülü denk gelecek şekilde hamurlu gülü yapıştırdım. Güle boyut kazandırmak amacıyla gül yapraklarının çizgilerinin üzerinden tırnağımla geçtim. Daha sonra hamurun üstündeki gülün yüzeyine de fırçayla tutkal sürerek kağıdın hamura tam anlamıyla yapışmasını sağladım. Bu arada kutunun geriye kalan kısmıyla bütünlük sağlasın diye, kutunun üst kısıma da resmin kesilen kısmında kalan kelebekleri yine seramik hamuru yardımıyla boyutlandırarak yapıştırdım. Bir de yaptığım şeyin içinde bir pembelik olmazsa içim rahat etmez diye kutunun tüm kenarlarına zımpara yardımıyla eskitme tekniği uyguladım. Böylece krem renginin altından hafif pembelikler göründü, gülle de uyum sağladı diye düşünüyorum. Yine mat sprey verniğiyle son dokunuşları yaptım. Artık güzel kutum evlenince evimin kapısına asılmayı bekliyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder